Stwierdzenie że wysoka prowizja, jakiej żąda portal booking.com za pośrednictwo przy pozyskiwaniu gości, stanowi dla hotelarzy prawdziwą sól w oku, to żadne tam odkrywanie Ameryki. Z uwagi na ogromną liczbę użytkowników serwis ma wprawdzie przewagę skali nad stroną www praktycznie każdego obiektu hotelowego, ale z odpowiednim systemem komputerowym również witryna w sieci może pozyskiwać klientów. I to z dużym powodzeniem.
Program hotelowy NFHotel
Wszystko za sprawą tzw. programowego booking engine’u, który z niezwykłą łatwością można zintegrować właściwie z dowolną witryną www. Nie tylko stroną www ośrodka wypoczynkowego, równie dobrze można go umieścić na facebooku i innych mediach społecznościowych oraz – jeśli tzw. polityka firmy na to zezwala – portalach z ogłoszeniami turystycznymi czy serwisach internetowych samorządów, które czasami również umieszczają podobne oferty.
De facto rezerwacja online to działająca na okrągło (w każdych godzinach, czy to piątek, świątek czy niedziela) internetowa recepcja. Zawsze dysponująca aktualnymi informacjami o dostępności poszczególnych pokoi. W programie NFHotel booking engine pozostaje w stałym kontakcie z podstawowym grafikiem, dzięki czemu absolutnie nie ma mowy o nakładających się rezerwacjach.