Korzyści płynące z MVP

Artur
czerwiec13/ 2022

Można spotkać się z różnymi pojęciami MVP. Ale nie do końca chodzi o samą definicję. Raczej chodzi tu o możliwości, jakie jest w stanie zapewnić dopasowany MVP, zapewniamy m.in. przez pracowników firmy 10Clouds. Wiadomym jest to, że minimum viable product ma za zadanie zapewnić podstawowe przyjemności, aby w przyszłości mógł przenieść się on na zupełnie wyższy poziom satysfakcji.

Feedback od klientów

Minimum loveable product pozwala na uzyskanie ocen od konsumentów, jacy będą mieli przyjemność korzystać z tego. Co więcej, nie trzeba angażować do tego ogromnych pieniędzy. Wszystko odbywa się przy zaangażowaniu względnego minimum. To jak dany produkt będzie się rozwijał, zależne jest tak naprawdę od klientów. Wchodzenie w interakcje z klientami, dzięki MVP, nie było jeszcze tak łatwe. Nie trzeba będzie poświęcać tak dużej ilości czasu na dopracowanie produktu. Lepiej wypuścić maksymalnie okrojoną wersję, którą będzie można w przyszłości dopracować, bazując na ocenach, jakie z czasem zaczną spływać.

Współpraca z inwestorami

Ciężko znaleźć inwestorów w obecnych czasach. W szczególności, jeżeli dany produkt lub usługa nie została jeszcze poznana. Chyba, że ma się do czynienia z MVP, jakie zapewniają poznanie danych produktów/usług chociażby w pewnej części. Minimum loveable product jest w stanie przyciągnąć do siebie nie tylko klientów, chętnych do przetestowania. To także inwestorzy, którzy mogą wyczuć, że dana rzecz faktycznie może znaleźć odwzorowanie w potrzebach konsumentów. Inwestorzy może i będą ostrożni, ale na pewno wykażą się chęcią pomocy, jeżeli chodzi o poniesienie nakładów finansowych, dzięki czemu budżet startupu nie zostanie tak mocno obciążony. Oczywiście, coś za coś. W przyszłości inwestorzy będą liczyli na udziały w napływających zyskach.

Czego unikać przy MVP?

Chociażby dodawania funkcji, jakie są w stanie zaburzyć całościową koncepcję MVP. Zbyt skomplikowane działalności, na poziomie minimum loveable product są w stanie zaburzyć spójność. Dopiero w późniejszym czasie na takie funkcjonalności powinno znaleźć się miejsce.

Nie warto również ściągać gotowych rozwiązań, jakie konkurencja już zastosowała na rynku. W ten sposób można tylko sobie zaszkodzić, przez co wychodząc z innym produktem na rynek, można być od razu skazanym na porażkę. Lepiej samodzielnie, już od razu, wpaść na taki pomysł, który ma dużą szansę na zdeklasowanie konkurencji, przynosząc w przyszłości ogromne zyski.